Valentines day

Vi begynte dagen med å skrelle grønnsaker og fin hakke urter. Det som er bra med dette hotellet er at vist du spør om de kan vise deg noe, eller lære deg noe så gjør de det. For eksempel idag så så eg at en av kokkene parterte ut indre- og ytrefilet. Da spurte eg om han kunne vise meg, også fikk eg gjøre det selv også. Etter det lagde eg en butternutsquas pure, da lærte eg at vist du vil ha den shiny, så bruket du smør, men vist du skal ha en litt mer kremet pure bruker du fløte. Etter pureen var ferdig, kuttet eg opp kjøttet i porsjoner, krydret dem og vakuumpakket en og en.

Etter lunsjen så begynte vi å gå over alt til à lacarten, for og passe på at vi ikke manglet noe eller glemt noe. De første bestillingene kom kl 1730. Eg og en irsk kokk med navn John hadde ansvar for forrettene. Idag jobbet eg til kl 2200 pga det var så mye å gjøres, men jobbet en time frivillig sånn at de fikk litt ekstra hjelp. 

Etter å jobbet her bare i to dager trives eg veldig, greie kollegaer og generelt et fint miljø her. Og gleder meg til flere dager her.    

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Ekstra innlegg fra dagen!

En shoppingdag i Dublin

første dag på jobb