En rolig søndag på jobb

Søndag 23.02.2020.

Rococo Resturant fra klokken 12:00-20:00. 
Jeg begynner dagen som vanlig med å gjøre klar mise en place til eventuelt lunsj og middag. Da pusser jeg bestikk og glass, setter fram kaffekopper, kuvertasjetter, osv. Det var særlig mye bestikk som skulle pusses i dag, siden det skulle være lunsj i tillegg til middag. 

Når mise en place var ferdig og klar så hjalp jeg til med å servere i lunsjen. Det var gøy med en forandring siden det ikke pleier å være lunsj, og det ble ikke så mye dø tid som det vanligvis er mellom frokost og middagen. Jeg tar i mot bestillinger, serverer mat og drikke, rydder og dekker på bord. Jeg måtte også hjelpe en av gjestene med å ta på mat i dag, siden hun ikke kunne gå så bra. Det var bare hyggelig å kunne hjelpe noen andre. 
Når lunsjen var ferdig så ryddet og vasket vi alt. Deretter så dekket vi på til middag, og noen av bordene ble dekket på til frokosten til i morgen. 

Jeg hadde lunsj med Stine fra klokken 16:00-17:00, Emily og Mikal kom underveis i lunsjen.

Da vi var ferdig med lunsjen våres så gikk vi opp igjen for å jobbe. Jeg begynte med å pusse mere bestikk til morgendagen og til romservice. Da middagen hadde startet  rundt kl. 18:30, så ble jeg med "ut på gulvet".  Det var ganske få gjester og mange servitører så det ble ikke så mye action, men jeg fikk ta noen bestillinger. Det var også et selskap der vi serverte bursdagskake med lys og sang, skal innrømme at jeg ikke gledet meg til å synge. For å synge er noe jeg absolutt ikke er flink til, så det ble mer miming fra meg. Dagen min sluttet klokken 20:00 i Rococo. Jeg fikk med meg middag hjem av Kevin, og når Emily og Mikal kom hjem så hadde de med litt is til de som ville ha.

Alt i alt, så har det vært en fin dag. Litt kjedelig noen ganger når det ikke er så mye å gjøre, men ellers bra.

Jeg har også fått prøve meg på romservice og å ta imot beskjeder via telefonen, men dette var en av de andre dagene på jobb. Det var litt forvirrende å finne rommene, og det var litt nervepirrende å ta imot enkelte beskjeder via telefonen til tider. Men det var en god opplevelse å ta med videre. 
Jeg kan innrømme at jeg er litt lei av å pusse bestikk, men det er ting som kommer med i dette yrket. Jeg har også observert at det er mye strengere hygienekrav i Norge.



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Ekstra innlegg fra dagen!

En shoppingdag i Dublin

første dag på jobb