En rolig dag på kjøkkenet

Jeg og Stine begynte å kutte opp grønnsaker, også lagde eg mat til baren/terrassen. Etter eg hjalp Eddi som er en av kokkene på kjøkkenet til baren/terrassen, gikk eg tilbake til resturankjøkkenet. På grunn av det var så lite å gjøre, fikk eg og Stine lunsj litt før vanlig tid. Etter lunsj passet vi på at vi hadde alt til bestillingene. Eg hadde ansvaret for forrettene, noe som den ene kokken lærte meg var at alle tallerkene trengte ikke å være helt like. På grunn av å være kokk er et kreativt yrket, og vist rett etter rett skulle vært anrettet likt hadde ikke vi fått vært kreativ. Å idag fikk eg bestemt hvordan rettene skulle se ut, og eksperimentert litt hvordan eg ville de skulle se ut. Det er noe av det eg setter veldig pris på i dette kjøkkenet, og det er ansvaret vi får og at vi har muligheten til å gjøre litt hva vi vil. Var veldig lite bestillinger idag, men fortsatt gøy.

Etter vi hadde komt hjem lagde Kaia og Mikal middag, det var spagetti. Når vi var ferdig med middagen, ryddet vi og resten av kvelden slappet av.   

Kommentarer

  1. Så hyggelig å høre at dere får lov å ta ansvar, og ti å foreslå ting. Det hadde vært veldig hyggelig med bilder! :-)

    SvarSlett
  2. Flott at du sier at å være kokk er et kreativt yrke, bruk Irland sin natur for å bli inspirert; det er faktisk et flott land. Masse lykke til :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Ekstra innlegg fra dagen!

En shoppingdag i Dublin

første dag på jobb